PRIVACYVERKLARING
1. Inleiding
In deze privacyverklaring
leggen we uit welke gegevens we van u verwerken als we een zakelijke relatie
hebben, willen krijgen of hebben gehad met u. Ook vertellen we u waarom en hoe
lang we uw gegevens verwerken en wat uw rechten zijn met betrekking tot elke
verwerking. Daarnaast verstrekken we onder meer informatie over de partijen
waarmee we samenwerken en over ons beveiligingsbeleid.
Wij vinden het belangrijk dat onze dienstverlening
betrouwbaar en transparant is. Wij gaan dan ook discreet en zorgvuldig om met uw
persoonsgegevens en we zorgen ervoor dat elke verwerking van uw gegevens
voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving.
2. Verantwoordelijke voor
de verwerking van persoonsgegevens
De Verantwoordelijke is:
Future Club B.V.
Westblaak
180
3012KN Rotterdam
Mail: privacy@futureclub.nl
3. De persoonsgegevens die wij
verwerken
Afhankelijk van uw relatie met onze organisatie en het doel waarvoor we
gegevens verwerken, noteren wij (steeds sommige van) de volgende gegevens:
a)
Voor-
en achternaam
b)
Geslacht
c)
Adresgegevens
d)
Telefoonnummer
e)
E-mailadres
f)
Functiegegevens
en bedrijfsnaam
g)
Gegevens
over historische deelname evenementen
h)
Gegevens
over uw activiteiten op onze website
Onze website kan hyperlinks bevatten naar websites van andere partijen.
Ingeval van gebruik van deze hyperlinks worden persoonsgegevens verwerkt door
die partijen en valt dat niet onder onze verantwoordelijkheid.
4. Met welk doel en op basis van welke grondslag wij
persoonsgegevens verwerken
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
De verwerkingsgronden zijn die zoals bedoeld in artikel 6 van de AVG
(toestemming, overeenkomst of gerechtvaardigd belang).
5. Geautomatiseerde besluitvorming
Wij nemen niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over
zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om
besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat
daar een mens (bijvoorbeeld een van onze medewerkers) tussen zit.
6. Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
In het algemeen bewaren wij uw gegevens niet langer dan noodzakelijk voor de
doeleinden waarvoor we uw gegevens hebben verzameld. De bewaartermijn kan van
geval tot geval anders zijn. Een voorbeeld is dat wij een aantal documenten
voor een minimale termijn moeten bewaren voor belasting- of
administratiedoeleinden. We zullen in die gevallen alleen die gegevens bewaren
die noodzakelijk zijn om onze wettelijke verplichtingen na te komen. Na de
wettelijke bewaartermijnen zullen wij uw gegevens verwijderen of anonimiseren.
7. Delen van persoonsgegevens met derden
Wij delen uw persoonsgegevens niet met derden, tenzij dit
geschiedt in het kader van het uitvoeren van een overeenkomst met u, om te
voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting en/of ter behartiging van een
gerechtvaardigd belang.
Voor zover deze derden hebben te
gelden als verwerker hebben wij met die derden een verwerkersovereenkomst
gesloten waarin onder meer beveiliging, geheimhouding en uw rechten worden geregeld. Wij blijven
verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Het op bovenstaande wijze en gronden inschakelen van derden doen wij bij de
volgende categorieën van verwerkingen:
Uw gegevens kunnen in sommige
gevallen worden doorgegeven aan ontvangers in landen buiten de EER. De
hoofdregel is dat dit alleen is toegestaan als een land een passend
beschermingsniveau biedt. Als er geen passend beschermingsniveau is in een land
buiten de EER, zorgen wij voor passende waarborgen zodat uw gegevens zo goed
mogelijk worden beschermd. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van
modelcontracten die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie.
8. Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Wij gebruiken cookies op onze website. Dat is een klein tekstbestand dat
bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw
computer, tablet of smartphone.
Wij gebruiken de volgende cookies:
U kan u afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat
deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder
is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
9. Uw rechten (inzage, aanpassing, verwijdering etc.)
Hierna wordt uitgelegd wat uw rechten zijn met betrekking tot de verwerking
van uw gegevens.
a)
Recht
op inzage
U hebt het recht op inzage in uw eigen gegevens.
Daaronder valt ook de vraag wat de doeleinden zijn van de verwerking, aan welke
partijen de gegevens worden verstrekt en wat de bewaartermijnen zijn.
b)
Recht
op rectificatie
U kunt ons vragen uw gegevens direct te laten
rectificeren. U hebt ook het recht om onvolledige gegevens volledig te maken
door bijvoorbeeld een e-mail aan ons te sturen.
c)
‘Recht
om vergeten te worden’
U hebt het ‘recht om vergeten te worden.’ Op verzoek
zullen wij uw gegevens zonder onredelijke vertraging verwijderen. We mogen
echter niet altijd al uw gegevens verwijderen. Soms is de verwerking
bijvoorbeeld nog nodig voor het nakomen van wettelijke verplichtingen of het
instellen, uitoefenen of onderbouwen van claims.
d)
Recht
op beperking van de verwerking
U hebt in principe het recht om de verwerking van uw
gegevens te laten beperken, bijvoorbeeld als u meent dat uw gegevens onjuist of
onnodig zijn.
e)
Mededeling
van rectificatie, verwijdering of beperking
Tenzij het onmogelijk is of onevenredig veel inspanning
kost, zullen wij de ontvangers van uw gegevens op de hoogte stellen van elke
rectificatie, verwijdering of beperking van de verwerking.
f)
Recht
op overdraagbaarheid van uw gegevens
U hebt het recht op overdraagbaarheid van gegevens. Dit
houdt in dat u een verzoek kunt doen om uw gegevens te ontvangen. Vervolgens kan
u deze gegevens opslaan voor persoonlijk hergebruik. U hebt dit recht alleen
met betrekking tot gegevens die u zelf aan ons hebt verstrekt én als de
verwerking berust op toestemming of een
overeenkomst waarbij u partij bent.
g)
Intrekken
toestemming
Als de gegevensverwerking berust op toestemming, hebt u het
recht om die toestemming op elk moment in te trekken. Wel blijft de verwerking
van uw gegevens van de periode vóór het intrekken rechtmatig.
h)
Recht
van bezwaar
U hebt in principe het recht om bezwaar te maken tegen de
verwerking van uw gegevens. Na uw bezwaar zullen wij in principe de verwerking
van uw gegevens stoppen.
i)
Klacht
bij Autoriteit Persoonsgegevens of naar de rechter.
Als u van mening bent dat de verwerking van uw gegevens
inbreuk maakt op de wet kunt u contact opnemen met ons, maar u hebt ook het
recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) of
naar de rechter te stappen.
j)
Beperkingen
van uw rechten
Soms kunnen wij uw rechten beperken, bijvoorbeeld in het
kader van het voorkomen, onderzoeken, opsporen en vervolgen van strafbare
feiten, zoals fraude.
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, sturen
wij u na ontvangst van uw verzoek een aantal controlevragen die u dient te
beantwoorden voordat we het verzoek in behandeling kunnen nemen. Dit ter
bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen
vier weken, op uw verzoek.
10. Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende
maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking
en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk hebt dat uw gegevens
niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact
op met ons.
11. Veranderingen
Wij kunnen deze verklaring wijzigen als ontwikkelingen
daartoe aanleiding geven, bijvoorbeeld in geval van nieuwe verwerkingsvormen.
De meest actuele privacyverklaring kunt u vinden op onze website. We raden u
aan deze privacy- en cookieverklaring regelmatig te raadplegen, zodat u van de
wijzigingen op de hoogte blijft.
1-12-2024